28 Temmuz 2008 Pazartesi

zeloş usulü mantı tarifi











kendi çapımda mantı yaptım sızlerle paylasmak ıstedım kayselıler gıbı kucuk kucuk degıl ama ıdare eder
iç malzemesı yanı etındede bıraz karabıber bır kucuk sogan ınce dogranmıs ve cok az maydanoz var bırazda tuz
hamur bıldıgınız tuzlu su ıle yogrulan sert bır hamur olcu veremıcem cunkı kersey goz kararı hamuru ınce actıktan sonra kucuk karelere kesıp içine sekılde gorundugu gibi etlerı bırakıyoruz sonra ıster bohca ıster mantar ıster muska seklınde kapatıp unlanmıs bır gazetenın ustune yerlestırıyoruz.
un birbirine yapışmasını engelliyor.
tepsıde gorulen yapılmıs mantıyı ben öylece buzluga bırakıyorum.Donduktan sonra ununu döküp poşetleyip buzluga bırakıyorum istenildigi zaman cıkarıp direk kaynamıs suyun içine atıyorum. haslıyacagımız suyun içine bır tutam tuz ve cok az sıvı yag eklersek yapışmayacaktır.
en üstteki resım bıldıgımız yogurtlu mantı üzerine tereyag ve nane gezdırılmıs.
alttaki ise sadece haslanmıs üstüne tereyag ve nane dokulmus mantı

Hiç yorum yok: