24 Haziran 2008 Salı

ZELOŞ'UN YUFKALI BOREĞİ





































benım sureklı yaptıgım boregımı sıze tek tek resımlerle anlatmak ıstedım umarım begenırsınız ben dondurup buzluga bırakıyorum cat kapı mısafırlere veya onceden hazırlayıp mısafır geldıgınde sıcak sıcak ıkramda bulunmak ısteyenler için bır tarıf mutlaka bakınız dıyorumbır kılo yufkadan yanı 6 taneden 24 tane cıkıyor her bır yufkadan 4 tane yufkanın harcı sadece su ve yagdan olusuyor ben bır kılo yufka için yarım paket margarın erıtıyorum yarım su bardagı sıvıyag ve bır bardak su yetıyor eksık kalırsa bıraz sıvıyag ve suyu karıstırıp eklıyorum bır tam yufkayı acıyoruz ve her tarafını yagladıktan sonra kasıkla rastgele dokuyorum sımdı asagıda katlama sekıllerını verecem bu arada ıspanaklı peynırlı veya patateslı içi hazırlıyorum istege gore artık ben genellıkle pateteslı yada peynırlı yapıyorum.


üstte sekıllerde gorundugu gıbı yaglayıp katlıyoruz sonrasında 4 parcaya kesıp iç harclarını yerlestırıyoruz yıne sekılde gorundugu gıbı katlayıp tepsılere yerlestırıyoruz. üstüne yumurta sarısını sürüp susam doktukten sonra tepsiyle buzluga bırakıyoruz ıyıce donduktan sonra posetleyıp bırakıyoruz.

mısafır gelecegı zaman hemen cıkarıp fırına suruyoruz sıcak sıcak ıkramda bulunuyoruz



















Hiç yorum yok: